Wednesday 5 September 2012

Hari ini

Patah kaki betul aku bila kereta masuk bengkel ni. Nasib baik tempat kerja dekat dengan rumah baru ni. Dah 2 hari aku pegi kerja jalan kaki yang ambik masa lebih kurang 10-15 minit. Pagi-pagi macam ni elok juga sambil-sambil mengeluarkan peluh yang lama tak dikitar. Taman perumahan ni sebenarnya ramai orang melayu yang tinggal, selama 1 minggu pindah ni harini baru aku perasan. Mana taknye, rutin aku pegi keje balik keje, parking kereta terus masuk rumah. Ade anak dara rupanya jiran sebelah aku ni hehe. Terserempak masa saing-saing keluar pintu pagar tadi. Jiran sebelah tu pegawai polis jadi aku tak berani nak tegur gadis tu. Malu-malu sopan je tadi. Eh, hah terlajak pula aku bercerita. Rumah yang kiri aku kosong, belum ada penghuninya, jiran depan rumah pulak cina. Nak keluar tadi bertembung juga dengan nyonya yang kelihatan baru balik berjogging. Huhu bila aku tengok tummy ni rasa nak berjogging juga tapi entahkan bila.
Bila tempat keje dah dekat dengan rumah ni aku terfikir nak mesra alam sikit, aku nak start mengayuh. Kereta dah siap repair nanti aku nak ke kedai basikal. Selama aku memandu ni sikit sebanyak kurang awareness pada keadaan sekeliling dan alam sekitar. Selfish betul aku sebagai penghuni alam ini.
....
Aduhai air-cond office rosak pulak..aniq, aniq..dugaan betul..


fasterla sihat..

No comments:

Post a Comment